wait please
شکیبا باشید
Loading
Loading
خانهmap dividerآرشیو اخبارmap dividerپاک کردن جوهر خودنویس و خودکار از روی لباس
پاک کردن جوهر خودنویس و خودکار از روی لباس
پاک کردن جوهر خودنویس و خودکار از روی لباس

پاک کردن جوهر از روی لباس نه تنها برای نویسندگان، روزنامه نگاران و افرادی که در طول روز به صورت مداوم با این وسیله سر و کار دارند حائز اهمیت است، بلکه خانواده‌هایی که کودکان بازیگوش در خانه دارند نیز با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند؛ زیرا در طول روز ممکن است کودک تصاویر مبهم و دلخواهش را بر روی پیراهن سفید رنگ پدر خانواده نقاشی کرده باشد و از آن همانند یک تابلو یکدست با رنگ روشن استفاده کند!!

پاک کردن جوهر از روی لباس برای کارمندان نیز یک دغدغه بزرگ محسوب می‌شود. فرض کنید در اداره و پشت میزتان نشسته‌اید و در حال نوشیدن چای هستید، اما به ناگهان چشمتان به تصویر نقش بسته بر روی شیشه روی میز می‌افتد که نشان می‌دهد جوهر خودکار از آن سرازیر شده و جیب پیراهن دوست داشتنی و عزیزتان را رنگین ساخته است!

قبل از این که به فکر خرید یک پیراهن جدید باشید، بهتر است راه چاره‌ای برای از بردن لکه بیندیشید.

با وجود این که در وب سایت‌های مختلف نوشت افزار روش از بین بردن لکه‌های جوهری بیان شده است، اما در اینجا خلاصه‌ای مفید و کاربردی ارائه شده که از بهترین روش‌های عملی برای انجام این کار می‌باشد.

با ما همراه باشید و با روش‌های از بین بردن لکه جوهر خودکار یا خودنویس از روی پارچه‌های متنوع بیشتر آشنا شوید.

پاک کردن جوهر از روی لباس و پارچه

 

پاک کردن جوهر خودنویس

پاک کردن لک­ها از روی لباس می‌تواند تنها به پاک کردن جوهر خودنویس ختم شود؛ زیرا نویسندگانی که علاقه‌مند هستند همیشه دست خطی متفاوت و منحصر به فرد داشته باشند از خودنویس برای نوشتن مطالب دلخواهشان استفاده می‌کنند.

سری خودنویس بسیار ظریف و باریک است و جوهری که درون آن قرار دارد نسبت به جوهر خودکار رقیق‌ترمی‌باشد؛ بنابراین به محض این که سری خودنویس مشکلی پیدا کند، جوهر آن بی‌وقفه سرازیر شده و جای جای لباستان را لک خواهد کرد!

برای پاک کردن این لکه‌ها از روی پارچه در قدم اول بایدیک دستمال خشک و تمیز را به آرامی روی لکه قرار دهید، سپس باید به آرامی با انگشتتان چند بار بر روی لکه ضربه بزنید تاجوهر جذب شده و اضافه‌های آن بر روی لباس پخش نشود.

توجه به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که فشار دادن پارچه یا کشیدن آن بر روی لباس سبب می‌شود که جوهر کاملاً به تار و پود لباس نفوذ کندو در فضای بیشتری پخش شود، بنابراین پارچه را که بهتر است از جنس دستمال کاغذی باشد بر روی لباس قرار داده و جوهرهای اضافی را جمع آوری کنید.

بعد از مرحله فوق، برای پاک کردن جوهر از روی لباس باید از اسپری مو یا تافت استفاده کرده و آن را بر روی قسمتی که جوهری شده است اسپری کنید. در این مرحله باید اجازه بدهید تا پارچه کاملاً خشک شده و مواد اسپری شده درونبافت پارچه جذب شود. در مرحله آخر باید سرکه را که به عنوان یکی از پاک کننده‌های قوی شناخته می‌شود بر روی محل جوهری ریخته و با برس به آرامی لکه را برطرف کنید.

تا هر اندازه در این مراحل دقت و آرامش بیشتری داشته باشید، پاک کردن لکه آسان‌تر شده و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و اثری از جوهر درون تار و پود لباس‌ها باقی نخواهد ماند.

پاک کردن جوهر از روی پارچه

 

پاک کردن جوهر خودکار

پاک کردن جوهر خودکاراز روی پارچه‌های مصنوعی روال خاص خود را دارد. اگر قصد دارید این لکه‌ها را به بهترین نحو پاک کنید و هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند، باید از آبلیمو استفاده کنید.آبلیمو با وجود PH برابر با 2 در رده مواد غذایی اسیدی قرار می‌گیرد و خاصیت پاک کنندگی بسیار قوی دارد.

 برای از بین بردن لکه‌های پارچه و پاک کردن جوهر از روی لباس با استفاده از آبلیمو کافی است قسمتی که جوهری شده رااز بقیه قسمت‌ها جدا کرده و به سمت پایین نگهدارید، سپس باید قطرات آبلیمو را بر روی لکه بچکانید تا جوهر از روی پارچه شسته شده و به صورت قطره قطره به پایین بریزید. این عملرا باید به اندازه‌ای تکرار کنید که اثری از خودکار روی پارچه باقی نماند، پس از آن می‌توانید قسمتی که لک شده بود را با آب سرد و ماده شوینده بشویید و تمیز کنید.

 

 

پاک کردن جوهر با مواد طبیعی

پاک کردن جوهر از روی لباس نسبت به لوازم خانگی مانند مبلمان راحت‌تر است، زیرا برخی از پارچه‌ها که جهت طراحی مبلمان استفاده می‌شوند قابلیت شستشو را ندارند و حتماً باید بر روی آن‌ها از کاورهای پلاستیکی استفاده کنید؛ اما برای لباس‌ها و پارچه‌هایی که قابلیت شستشو را دارند می‌توانید از روش پاک کردن جوهر با مواد طبیعی بهره بگیرید.

در این روش باید قسمتی از پارچه را که آغشته به جوهر شده است درون شیر معمولی، شیرترش شده یا دوغ خیس دهید. این عمل باید چندین بار تکرار شود تا به طور کامل جوهر پاک شده و اثری از آن نمانده باشد. پس ازتمیز شدن پارچه باید آن را با استفاده از مواد شوینده شسته و تمیز کنید.

 

منبع : www.ParkerLatifi.com
اشتراک گذاری

نام:
آدرس ایمیل:
متن نظر *:
كد امنیتی *:
اگر تصویر ناخواناست(اینجا)را کلیک کنید

 

گروه پارکر لطیفی مرجع تخصصی فروش و تعمیرات نوشت افزار در ایران

گروه پارکر لطیفی با ارائه ی برترین و معتبرترین برندهای نوشت افزار دنیا، و ارائه ی خدمات پس از فروش آن ها، این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده است تا صاحب بهترین ها باشند و با خاطری آسوده درباره ی کیفیت و اصالت نوشت افزار مورد نظرشان، به خرید آن ها بپردازند.

 

شماره تماس با شرکت: 02166702832 (10 خط)
آدرس شرکت: خیابان جمهوری، خیابان بابی ساندز، پلاک 2 و 4 ، پارکر لطیفی
ساعت کار فروشگاه:  09:00 صبح لغایت 14:00 و 16:00 عصر لغایت 19:30
مدرک عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی فروشگاه اینترنتی پارکرلطیفی
مدرک ساماندهی فروشگاه اینترنتی پارکرلطیفی
Bank Pasargad
© کلیه حقوق معنوی وب سایت متعلق به گروه نوشت افزار پارکر لطیفی می باشد. طراحی شده توسط طراحی فروشگاه اینترنتی داتک
شکیبا باشید ...